Od kiedy przydomowe siłownie są tak często spotykane.

Piękna figura i nienaganna sylwetka to marzenia niejednego z nas. Tak na prawdę istnieją tylko dwa sposoby na utrzymanie dobrej sylwetki: pierwszy z nich opiera się na systematycznych ćwiczeniach fizycznych, drugi rozbudowany jest dodatkowo o wartościową dietę, jakiej będziemy musieli przestrzegać przez długie tygodnie. Nie każdy jednak lubi uprawianie sportu na świeżym powietrzu. Dla takich osób przeróżne sklepy mają na magazynach sprzęt, jaki należy umieścić w mieszkaniu, taki jak np. orbitreki, atlasy ćwiczeniowe czy rowerki.

Domowa siłownia – zalety i minusy.Dla wielu osób budowanie własnej siłowni w mieszkaniu jest swoistym hobby, jakie jest zazwyczaj pasją dodatkową do zamiłowania tej osoby do ćwiczeń fizycznych. Nam może się takie zainteresowanie wydawać nietypowe, bo mnóstwo z nas chciałby postawić w garażu stoły bilardowe i cieszyć się chwila odpoczynku z przyjaciółmi przy piwie. Jednak sporty fitness rok w rok zyskują na popularności, więc i przydomowych miejsc treningowych przybywa. Niewątpliwym plusem w ten sposób urządzonej siłowni jest jej o wiele wyższa dostępność – możemy ćwiczyć kiedy i ile mamy ochotę, nie zwracając uwagi na czas otwarcia, nie jesteśmy także skrępowani czasem, który mamy ochotę spędzić na ćwiczeniach. Wadą niestety może być cena specjalistycznego sprzętu, ale to tak na prawdę jest zależne od zasobności portfela kupującego.

Jakie typy sprzętu najczęściej kupujemy do takich pomieszczeń?Oprócz wspomnianych w poprzednim akapicie orbitreków, niemałą popularnością cieszą się masażery, symulatory kajaków, i zwyczajne ławeczki tapicerowane do ciężarów. Rekord popularności w tym półroczu bije rower mechaniczny – w zasadzie nowy wynalazek, będący bezsprzecznym ulepszeniem tradycyjnego roweru do ćwiczeń. Budowa roweru mechanicznego opiera się na trwałych, maszynach zębatkowych. Z racji zastosowanych materiałów, rowery mechaniczne wytrzymują obciążenia o około 15 procent wyższe, niż starsze rowery.

Tak jak mówiłam, ilość sprzętów do indywidualnego treningu jest wielki. Dobrze będzie się więc porządnie zastanowić, jakie mięśnie chcemy trenować i jakie efekty chcemy uzyskać (po radę powinno się udać do lekarza sportowego – ). W ten sposób zdefiniowane potrzeby na pewno pomogą nam w wyborze odpowiedniego dla nas sprzętu.