Na ratunek w firmie

W momencie gdy dochodzi do poważnego zdarzenia, niezmiernie istotne są pierwsze minuty. Udzielenie pomocy w tym momencie może uratować poszkodowanemu zdrowie lub zapobiegać groźnym powikłaniom. Natychmiastowa i właściwa reakcja jest bardzo istotna. Patrząc na to jest wskazane od razu wezwać pogotowie ratunkowe.

Nasze zakłady pracy nie są pozbawione niebezpieczeństw. Przede wszystkim jeśli pracujemy w wielkiej korporacji, gdzie codziennie poruszamy się w tłumie ludzi. Patrząc na statystyki najczęściej do niebezpiecznych zdarzeń dochodzi na korytarzu wnętrz (serwis www) schodach oraz w pomieszczeniu socjalnym, gdzie mamy kontakt z urządzeniami elektrycznymi. Tam najczęściej dochodzi do poparzeń gorącymi napojami. W czasie przerwy krząta się w tym pomieszczeniu bardzo dużo pracowników i nie tak trudno na siebie wpaść.

To samo dzieje się na schodach, kiedy wychodzimy do sklepu wnętrz (przejdź do oferty) na papierosa. Wtedy właśnie bardzo często dochodzi do upadków, które mogą być niebezpieczne. Dlatego deska ortopedyczna w biurach to standard. Jest to specjalny rodzaj noszy, który pozwala stabilizować poszkodowanego i przenosić go w bezpieczne miejsce. Jest ona wyposażona w specjalne pasy zabezpieczające oraz stabilizator głowy, który ma na celu ochronić odcinek szyjny kręgosłupa.

Dobrze jest także zawsze mieć w apteczce ciśnieniomierz nadgarstkowy. Jesteśmy świadomi, że praca to najczęstsza przyczyna stresu. Jesteśmy przemęczeni, nie śpimy dostatecznie dużo i pijemy zdecydowanie za dużo kawy. Do tego pracujemy pod ciągłą presją. To wszystko potrafi doprowadzić do zemdleń, czy nawet stanów przedzawałowych. Kiedy dzwonimy po pogotowie, warto już przez telefon podawać dyspozytorom informację na temat ciśnienia poszkodowanego. To urządzenie jest bardzo proste w obsługiwaniu. Wystarczy tylko założyć je na nadgarstek, zaczekać moment i przeczytać wartość.

Jakakolwiek pierwsza pomoc przedmedyczna jest bardzo istotna. Nasze działanie może uratować komuś zdrowie. Więc nie bójmy się pomagać. Zwracajmy uwagę na fakt, że w jej obręb wchodzi też zawiadamianie pogotowia. Wszystkie firmy musi szkolić w tym zakresie własnych pracowników. Jest to bez wątpienia potrzebna wiedza, która może się przydać w codziennych sytuacjach.