Jak wykonać ładne zdjęcia produktów? Wynająć fotografa

Nie wyobrażamy sobie dziś skutecznego marketingu bez profesjonalnej fotografii. Dobre i ciekawe fotografie to podstawa, jeśli należy zrobić ulotki dla biura turystycznego, czy lookbook najnowszej kolekcji mebli. Jak znaleźć właściwego fotografa?

Zanim rozpoczniemyzdecydowane poszukiwania, trzeba zastanowić się, czego oczekujemy. Nawet najlepszy fotograf nam nie doradzi, jeśli nie mamyposiadamy swojej koncepcji. Dopiero wtedy można zasięgnąć rady eksperta. Wartościowegofotografa rozpoznamy wówczas, kiedy nie będzie nam narzucał swojego zdania, a jedynie udoskonali nasz koncept. Jeżeli bowiem bezmyślnie pójdziemy za fotografem, można otrzymać zdjęcia, które absolutnie nie odpowiadają naszym pragnieniom, co w efekcie wiąże się ze straconymi pieniędzmi. Wiemy doskonale, iż dobra fotografia reklamowa w Warszawie, czy w innym większym mieście w naszym kraju, nie jest tak tania.

Autor: Warszawska Szkoła Fotografii

Profesjonalny fotograf powinien posiadać wyobraźnię pełną pomysłów. Reklama musi poruszaćludzi. Fotografia do reklam też musi być taka. Przeglądając portfolio kolejnych firm, przeanalizujmy kampanie, które dana firma już zrobiła. Pomyślmy przede wszystkim, czy dane zdjęcie nam się podoba. Potem, zestawmy je z ideą przewodnią reklamy. Zastanówmy się, czy fantazja autora zdjęć nie przekroczyła pewnych granic i czy fotografia naprawdę reklamuje artykuł lub usługę.

Jeżeli tę pracę mamy już za sobą i zdecydowaliśmy się na odpowiedniego fotografa, podpytajmy go, jak przedstawia sobie naszą reklamę. Jeżeli jego koncepcja zgadza się z naszym zdaniem, to możemy zaprosić go do współpracy. Nie zapominajmy, że każda reklama jest niepowtarzalna i wymaga innej techniki. Inaczej możemy przedstawić auto, a całkiem odmiennie talerz z jedzeniem. Znaczące jest też to, kto będzie adresatemtej reklamy. Jeżeli mają to być nastolatkowie, to fotografie muszą być wykonane we właściwej aranżacji. Jeżeli zależy nam na dojrzałych nabywcach, to korzystniej by zostały tradycyjne. Ludzie kupują wzrokiem. Jeśli nasz katalog przykuje uwagę klientów, to możemy być pewni, że kampania odniesie sukces.

Z najlepszych fotografów można polecić np. Pphoto, gdzie jest spora galeria sesji.